Trassel

Varför är det så svårt med förhållanden?
Man måste prata mer med varandra, kommunikation är så svårt.
Vi förstår inte riktigt. Ibland är det bättre att skriva. Man tänker lite bättre då. Kanske för mycket.
Nu vet jag varken till eller från, ut eller in.
Det finns ju vissa gränser för vad ett stackars litet nytt förhållande ska behöva ta tag i och reda ut. Eller?
Visst borde allt vara lätt i början?
Eller kommer jag ihåg fel?
Det är ju inte så att jag byter förhållanden så ofta så jag minns så noga hur början brukar vara, jag har bara en aning om att den är sockersöt och fantastisk och man flyter fram på moln eller nåt sånt...
Nu har vi redan hamnat i nåt litet trassel, bara om oss men ändå.
Vi har för ett litet tag sen nosat på det här trasslet men inte kommit igenom härvan riktigt och nu kanske det är för sent.
Jag är inte så bra på att prata, vet inte hur jag ska säga eller vad jag egentligen vill ha sagt, och det är ju liksom själva meningen med att prata! Vad vill jag egentligen? Jag tänker och tänker så hjärnan kokar och jag blir trött och smått disträ.
Mannen, Mannen, vad håller vi på med? Jag tycker självklart att det är ditt fel din klantapa och jag vet att du tycker det mesta är mitt! Bah! Knappast ens fel att två träter eller vad vi nu gör.
Jag vill ju bara att du ska avguda mig och vara allmännt kärleksfull vad jag än gör, fattar du inte det va?
Att ett sånt litet krav ska vara så svårt att uppfylla...

/Smått utblommad Blomma


Mina nära

En hemlis ivägskickad till Mannen.
Undrar om han blir glad?
Kommer den fram imorgon eller tar det längre tid?
Han skickade en söt liten småsak till mig för ett tag sen och nu hittade jag något passande till honom.
Hoppas han blir glad.

Skulle tränat med Smultron idag men vi hoppade det. För töntig ledare tyckte hon och jag håller väl delvis med men till skillnad från henne kan jag bortse från sånt bara träningen är bra. Nåja, vi tar igen det imorgon istället.

Hallon är på g med sitt pluggande nu. Hon pluggar riktigt mycket för att vara en lite hallonunge, men jämfört med andra är det nog fortfarande i minsta laget.
Hon är duktig iallafall, kämpar på trots att hon är eländigt mycket efter i vissa ämnen. Endast p.g.a slöhet, hon är inte dum inte.

Vill ha alla hos mig, inte spridda för vinden!

/Blomma


Strumpsnål

Mannen finns kvar i mitt liv.
Det känns rätt så bra.
Fortfarande vissa kommunikationssvårigheter men det beror nog snarare på Venus och Mars än något annat.
Fast det är frustrerande måste jag säga! Vill ibland ruska om honom och säga: Men tala ur skägget människa, vad menar du egentligen? Han tycker jag ska fatta ändå. Va? Är det inte så män brukar tycka att kvinnor är? Nåt fel här tror jag.

Jag lyckas på nåt konstigt sätt alltid ha trasiga strumpor på mig när jag ska träffa honom. Hur konstigt som helst eftersom jag aldrig lägger tillbaka dem i garderoben om de är trasiga. Hur lyckas jag? Han tror jag är strumpsnål. Igår tog jag t.ex på mig ett par rena, och vad jag såg hela, efter duschen och var bara hemma i hemmet någon timme innan han kom hit. Lade upp fötterna i soffan och vips var där ett stort hål under fotsulan. Var kom det ifrån? Mystiskt. Och fullständigt ointressant egentligen...

Smultron festar och Hallon hänger mest hemma hos pojkvännen så allt är som vanligt annars.

/Blomma

Huvudstupa

Jag veeeeeet.
Jag är en mes.
Jag ler och njuter av Mannen ett tag till. Min härliga man.
Hur det ska gå?
Ja inte vet jag men just nu skiter jag i vilket och njuter av livet. (Och ljuger för mig själv, för självklart skiter jag inte i det innerst inne, bara låtsas lite).
Fast jag ska iallafall vara tuffare mot karlskrället. Bättre så? Jag tror det.
Säger jag och kastar mig huvudstupa in i något jag inte riktigt tror på.

/Blomma

Krävande Man

Jag och Mannen har ju som sagt haft vissa små kommunikationsproblem.
Nu har det väl även börjat visa sig att han är en perfektionist.
En perfekt man som vill ha en perfekt kvinna?
Jag är inte perfekt.
Hallå Mannen! Såna finns inte!
Men varför ska han testa på mig om jag är det?
Jag kan redan säga det: jag är inte perfekt, varken för dig eller nån annan.
Men jag hade hoppats att vi kunde vara tillräckligt perfekta ihop.
Men det kanske vi inte är om man efter ynka 2 månader börjar tvivla...
Livet är komplicerat och förhållanden ännu värre.
Tough luck.
Jag tror tyvärr det håller på att skita sig det här.

/Blomma