Odåga vill ha skjuts

Jag är så trött så jag skulle kunna somna nu.
Då sms:ar Smultron att hon vill bli hämtad.
Jag kan ju erkänna att jag inte är särskilt sugen på det.
Hon har varit hemma hela dagen och börjat jobba sent, men köket såg ut som ett bombnedslag och diskmaskinen var inte ens urplockad fast hon hade hela dagen på sig. Och när hon kommer hem  ikväll är det Ugly Betty och Hemmafruarna som väntar, som jag så snällt spelat in.
Snällheten känns ibland rätt så ensidig.
Känner inte alls för att hämta.
Men om hon måste gå mörka vägar för att komma till bussen, och någonting händer och jag inte hämtade. Vad tycker jag då?
Hon är inte värd en skjuts idag.
Verkligen inte.
Ska hon få det ändå?
Vad tycker ni?

/Blomma

Uppdaterat 24/10
Det blev ingen skjuts men vi höll telefonkontakt så jag hörde att hon kom med bussen.
Sen är allt inte vad det ser ut att vara, eller så är jag lättlurad, men hon var inte så skyldig till förstörelsen hemma. Iochförsig minst lika skyldig till att inte ha gjort något vettigt på hela dagen.
/Blomma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback