Studenttoka

Det ordnade sig med studentskivan.
Smultron & co fick alla biljetter sålda och slapp bli skyldiga pengar till restaurangen där skivan skulle vara.
Då var hon så lycklig.
Kom och mötte mig i dörren och kramades precis som när hon var liten.
En harmonisk tjej var hon ett tag.
Nu är skivan över och hon bråkar med sin syster värre än nånsin.
Överreagerar och står i.
En riktig drama queen. I kubik!
Och Hallon orkar inte utan springer ut ett tag för att komma undan hysterin.
Jag förstår henne. Fast hon är inte oskyldig heller. Nej då. Men som Smultron skriker och står i är det svårt att sympatisera med henne. Man vill bara skicka henne till en psykolog för att träna bort sina aggressioner och speciellt att inte ge utlopp för dem så lätt.
Egentligen tror jag inte hon har problem med det, för bland annat folk sköter hon sig. Det är med mig och Hallon som hon inte har några hämningar alls utan släpper allt och skriker så väggarna lyfter.

Studentskylten är iallafall äntligen beställd.
Men present velar jag om. Hon vill inte ha nån, utan bara pengar, men det är väl inget minne.
I mina svaga stunder tänker jag att hon borde få en lap top. Vi kan väl skramla och fixa, jag och hennes pappa och kanske nån mer, till nån inte alltför dyr bärbar.
Men i nästa stund, när hon skriker och bråkar och beter sig fullständigt hänsynslöst och omoget, vill jag inte ge henne ett jota!
I hennes bästa stunder är hon så otroligt charmig och rolig så man glömmer allt annat. Upp eller ner är hon. Något mellanting finns inte. Eller det skulle vara trött i så fall.
Det är klart hon ska få nån present men jag vet inte vad.

Studentpresentidéer nån?

/Blomma

Kommentarer
Postat av: Cathrin

Våran tjej kommer att få ett silverhalsband med länkar i både matt och blankt silver med tillhörande örhängen som minne. Sen blir det Euro till den kommande resan. Jag känner precis som du att man vill att de ska ha något minne och själva vill de bara ha pengar. Så vi har kompromissat, om det kan vara till någon hjälp för dig.

2007-05-29 @ 09:11:40
Postat av: Blomma

Ja, det är alltid intressant att höra hur andra tänker och gör.
Jag tror också det blir nåt liknande jag hittar på. Men vill helst luska om det är något särskilt smycke hon gillar. I helgen måste det ske, presentinköpet!

2007-05-29 @ 22:14:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback