Argumentera mera

Hem kommer Smultron, tittar i kylen, blir arg som ett bi för att det finns för lite tårta kvar.
Men alltså. Det FINNS ju tårta kvar. Vad är problemet?
Jo, det finns för LITE kvar.
Det som finns kan hon ändå inte få i sig.
Hon har stått och bakat tårta i timmar, tillsammans med kompisar, så då tycker hon jag borde fatta varför hon är arg när det inte finns jättemycket tårta kvar.
Men jag förstår ändå inte varför hon är arg.
Då tycker hon jag är sååå korkad som inte fattar varför hon är arg.
Men vad är det för konversationer?
Vad leder de till?
Inget. Bara tjafs.
Jag har slutat att tjafsa tillbaka (för det mesta), för hon ska alltid ha sista ordet ändå. Ger sig liksom inte.
Hon borde bli advokat.
Då kan hon ju ägna dagarna åt att argumentera, som hon så gärna vill.
Och då tjänar hon troligtvis rätt bra, som hon också vill.
Frågan är om hon orkar plugga så mycket. Jag är tveksam.
Ska försöka nämna det i förbigående: "Du skulle passa som advokat, du som är så bra på att övertyga,  tjänar bra gör de också, de rackarna"

/Blomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback