Bomull uti örat

Valborgsmässoafton och jag går inte till nån brasa.
Det är inget måste för mig.
Särbo är här och vi käkade rätt sent, så nu tänkte vi ha en lugn tv-kväll.
Men det är ju inget att se!!
Så han kollar på fotboll och det kan jag bara inte göra, så jag skriver lite istället.

Jag känner mig inte helt bekväm idag.
Särbo är som sagt var här ikväll och han ska upp tidigt imorgon. Alltså vill han sova en lugn natt. Helt förståeligt!
Å andra sidan är det Valborg och döttrarna är ute och grillar på varsitt håll.
De ramlar (förhoppningsvis!) hem nån gång i natt och strilar vatten och öppnar kylskåp och låter tillräckligt för att väcka upp en lättväckt person som Särbo.
Men de är ju lediga imorgon, så det är klart de ska få vara ute, bara de kommer hem sen.
Det jobbiga är att jag känner mig som en åsna mellan två hötappar.
Särbo vill sova.
Tjejerna vill allt annat än sova.
Särbo ska upp tidigt imorgon bitti.
Tjejerna kan sova hela dagen om de vill (och om jag tillåter).
Däremellan sitter jag och ska få det att funka så friktionsfritt som möjligt.
Fast helst skulle jag vilja gå och lägga mig med öronproppar och låtsas som om det regnar!
Och allra helst skulle jag vilja trycka in ordentligt med öronproppar i Särbos öron! Men han vägrar ju. Tror att han inte kan sova då fast han aldrig försökt. Mamma Mia! Den mannen! Envis som en gnu!

/Blomma, en urusel medlare i konflikter.


Kommentarer
Postat av: Fredrik Magnusson

Japp!

Postat av: Blomma

Förstår inte länken.
Är det spam det här????
Jag tänker inte fettsuga mig!

2007-05-01 @ 07:43:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback