Vi ringde polisen

Oj oj oj! Vaknade i lördags natt av en gäll telefonsignal. Svarade förvirrat och nyvaket, men blev brutalt uppväckt när Smultron gråtande berättade att hennes väska var borta och allt var borta och hon kom inte hem och allt var hemskt och hur kunde det hända och varför varför varför???
Vaknare har jag knappast varit.
Ringde direkt och spärrade hennes kort.
Hem kom hon förstås, lite pengar finns ju alltid att låna av någon och hon var inte långt borta heller.
Ledsen liten Smultron var så förtvivlad, så mitt i natten satte vi oss och skrev en lista på allt hon hade i väskan.
Det jag mest av allt bekymrade och fortfarande bekymrar mig över, var nycklarna tillsammans med passet.
Ingen vidare bra kombination!!!
Vi polisanmälde igår förmiddag och samtidigt ringde en Smultronkompis pappa och efterlyste sin dotter som aldrig kommit hem.
Jävla ungar säger jag!
Det visade sig flera timmar senare, att hon bara hade glömt att säga att hon sov hos nån kompis istället för att komma hem.
Om de kunde fatta vad orolig man blir! 
Och så mitt hem nu då!
Det känns som om jag inte kan lämna hemmet.
Och försäkringsbolaget tar inte emot såna här skitsaker på helger.
Vi låste överlåset inatt, och lät nyckeln sitta i, vriden åt sidan, så ingen, ingen kunde komma in, även om de hade haft Smultrons nycklar.

Men Smultron, hon oroade sig allra allra mest över att hon inte skulle kunna gå ut!!! Igår kväll var hon hemma! Otroligt! Det har inte hänt sen hon fyllde 18. Och inte var hon nöjd precis!!
Hon får panik bara hon tänker på att hon kanske inte hinner få nåt leg till nästa helg.
Så fasansfullt för henne. (Inte!)

En liten sak att tänka på apropå att flytta hemifrån: hemförsäkring behöver inte VI heller, sa Smultron så kaxigt när jag rabblade utgifter för henne. Nä nä. Bara lev och lär kära dotter!

/Blomma


Kommentarer
Postat av: caroline

aj då aldrig roligt att tappa väska. det värsta är ju alla kort och nycklar och sånt


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback