På flykt

Jag blir så trött och orkeslös av bråk mellan tjejerna. Det tar på krafterna.
De kallar varandra hemska saker.
En skriker mer än den andra som då drar iväg nån annanstans, för här kan man ju inte vara.
Jag vill att de ska uppskatta varandra och vara sams.
Vara glad över sin syster!
Jag är själv inte den bästa på att ta konflikter, så då går det heller inte jättebra att medla mellan dem. Den som aldrig ger sig vinner alltid och den som då ger sig, ger igen på annat sätt, lite i smyg.
Tråkigt är det!
Kanske det finns nån blogg eller bok om någon som förlorat sin syster t.ex, som de kan läsa och begrunda vad de håller på med. Det måste undersökas.

/Blomma

Kommentarer
Postat av: Agnes

I sa fall tycker jag att du ska ge dom Peter Pohls bok "Jag saknar dig, jag saknar dig!" Det ar en av de absolut basta bocker jag nansin last. Dessutom baserad pa en verklig handelse, vilket gor det annu hemskare... Men den ar absolut lasvard for sin egen skull, aven om du nu ar pa jakt efter en speciell sorts bok. Men las den i alla fall!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback