Coola och lidande

Två tjejer med svullna tungor sitter mest och lider.
Försöker äta nån makaron, men det går inte.
Försöker spotta ut makaronen, men det går knappt det heller. Får pillra ut makaronbitarna med fingrarna.
Dricker lite nyponsoppa, det är riktigt svårt. Det svider. Men det går ner lite grann.
Sen måste de skölja munnen med salt.
Då blir man törstig, men inte ska man dricka direkt. Låt saltet verka lite först.
Så törstiga och ömma sitter de och tittar på TV, Smultron med kompis.
De sluddrar när de pratar, är för en gångs skull kortfarttade i telefon.
Jag och deras andra kompis dricker te. Det får man INTE göra med nypiercade tungor.
Så de coola brudarna med piercingar sitter och ser allt annat än coola ut.
De är hungriga.
Jag tycker inte särskilt synd om dem när det är självförvållat.
När de beklagade sig lite över hungern, sa jag att de inte svälter ihjäl på en kväll, fast jag har ändå köpt nyponsoppa och yoghurt och bananer att göra smoothie med, så alldeles grym är jag inte.
Imorgon kanske de kan prova nån smoothie eller soppa.
De ska nog överleva.
Jag tycker iallafall att de är korkade!

/Blomma

Kommentarer
Postat av: Milla

Hehe, korkat är bara förnamnet! VARFÖR ska man pierca sig i tungan?? Finns det ett endaste argument FÖR det? Tur min dotter bara är 15 än, när hon blir 18 hoppas jag alla tung-piercade har fått men och infektioner allihopa så att hon blir avskräckt. Om hon nu skulle komma på idén......


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback