Det bästa jag har!

Jag och mina älsklingstjejer var på teater idag. Jättemysigt!
Vi såg "En fröjdefull jul". Rätt så kul. Vissa scener var extra roliga. Alla skrattade väldigt mycket åt en dockteaterscen, vi också. Små grisar med stubbiga ben och en varg som såg ut som en ekorre och en fjanthund  tyckte mina "småtjejer" var väldigt kul. Men de riktiga skådisarna var självklart också bra.
Det måste vi göra om. Matinée är perfekt! Alla hinner göra sina superviktiga kvällsbestyr OCH umgås med familjen en smula.
Sen hade Smultron brått iväg till en kompismiddag, så Hallon och jag gick och käkade i teaterbaren.
Vi fick plats vid ett tvåbord längst ut på kanten, på ett vädringsgolv eller vad det är.
Iallafall är det rätt härligt att sitta där.  Man sitter nästan i luften och kan nog få svindel om man har anlag för det, men vi tittade ut varsin grej att hålla oss fast vid om fönstret skulle ramla ut. Ja, alltså det var Hallon som såg ut en utelampa hon kunde rycka tag i om hon föll, så då tjingade jag reklamskylten.
Men vi ramlade aldrig ut.
Däremot tittade vi på folket som myllrade som myror över Sergels Torg. Det är lite kul tycker jag.
Många kamerablixtar blinkade till. Alla tar så mycket kort nuförtiden.
Jag med. Fast min kamera laddar så dåligt, så jag har nästan gett upp. Det är inte kul att vänta på att kameran ska göra sig redo i en minut innan man kan ta kortet. Spontaniteten försvinner totalt då. Översmilade teenisar har jag datorn full av! Jag söker spontanitet.

Nu är de utflugna igen mina älsklingar, men det verkar vara en relativt lugn period just nu, så jag ska nog bara poppa popcorn och koppla av. Alldeles själv! Sjöönt! Särbo är och spelar gitarr med några gamla polare från förr. Det kan nog bli totalfel eller jättekul för dem att träffas igen. Hoppas de fick kul.

Soffan, here I come!

/Blomma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback