Koffein inför nationella

2.8 ºC var det i natt som kallast. Fy!
Kanske därför luften är som mjölk och man ser 3 meter framför sig.

Vaknade i natt vid ettiden av att Smultron var uppe och ryckte med sig sladden till datorn. (Pga batteritiden slut) Det hörs högre än om hon skramlat i samma rum, för datorn står på andra sidan dörren till mitt sovrum, och dörrarna i den här lägenheten är som resonanslådor! Byggda som gitarrer, så ljudet liksom ökar genom dörrarna.
Iallafall så är nu Smultron inte jättepigg för hon brygger kaffe...
Ja ja, lev och lär kära dotter.
Jag undrar när hon stängde av datorn jag.
Det ÄR ju så lätt att fastna.
Fast när jag blev väckt kände jag att jag behövde gå på toa, så upp i halvsovande tillstånd och vad hördes från Smultrons rum om inte Smultron babblandes på engelska!!! Men guuud! Pratar hon med Afrika?? Nej visst nej, hon har engelska nationella prov idag och ett litet häfte att gå igenom.
Ja, ja, det är klart att det måste göras kl ett på natten.
Hon fortsätter nu. Läser högt och frågar om ord. Blir galen om jag inte kan något ord direkt. -Har du inte pluggat på gymnasiet eller? säger hon väldigt nedlåtande.
Herregud, vissa ord har jag aldrig hört. De fanns säkert inte ens då!
Måste säga att hon är duktig iallafall som pluggar. I vredesmod! Och allt hon inte förstår ska lexikonmamma förklara. Direkt.
Försök att förklara en text som rabblats upp i 180 utan att se den själv!
Herrejestanes!! (=gammalt finskt djungelordspråk)

/Blomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback