Hemma bäst!

Jag fick ingen städning av lägenheten igår, för Smultron hade redan bestämt en annan plats att vara på när jag sa att det inte blev ff, alldeles här i närheten hos en kompis. Så hon får ändå nära hem.
Idag ska de alltså dricka. Jaha, hoppas inte det blir för mycket iallafall.
Jag är hemma ikväll, så jag märker av konsekvenserna om hon är förstörd imorgon.

Hallon är här hemma nu som vanligt fast hon egentligen är hos sin pappa. Underligt det där, men hon trivs tydligen bättre här. En mötesplats för henne och hennes kompisar. Jag blir smickrad men också trött. Jag behöver egentligen varannan vecka eller iallafall helgen utan barn eftersom jag är själv med dem de andra veckorna. Det blir så mycket städande annars. Hon kommer bara hit och duschar och käkar och kastar kläder omkring sig och lämnar matrester överallt. Pratade nyss med henne om det och sa att det är ok att hon är här efter skolan även fast hon är hos pappa, men då måste hon faktiskt städa undan efter sig!!! Jag har ju ingen möjlighet att säga till henne sen på kvällen annars, eftersom hon då är hos sin pappa.

Besvärligt får både barn och föräldrar med det här varannanveckaslivet.
Direkt efter separationen för många år sen, så hade jag varannan vecka familjeliv med barnen och utflykter och skötsamheter och mormor och morfar och kusiner och sånt.
De andra veckorna var till för att hinna med mig själv och partyveckor. Riktigt kul! Många tyckte det var perfekt att ha det så och verkade smått avundsjuka. Jag tyckte nog det också var perfekt. Men nu håller inte det där längre. Varannan vecka finns inte längre. Jag vet inte om jag saknar det, men varannan vecka behöver jag som sagt vila mig från att passa på tonåringar som är ute och härjar och inte sköter plugget ordentligt och så. Nu får jag inte vila, så därför lämnar jag min äldsta ibland och hon måste klara det. Det är dags att växa upp!

/Blomma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback