Råttor i hemmet?

Liten Hallon är så smart. Det visste jag väl!
Hon och 21-åringen har inte haft någon kontakt sen de var ute och fikade med storasyster Smultron och hennes kompis som förkläden.
Hon tycker inte att de kan ha något gemensamt pga åldersskillnaden. De har ju ett helt gymnasium och lite till emellan sig.
Vad klok hon är! Då hann det ju aldrig bli tala om kärlek, för i så fall är man sällan klok...
Och som hon också säger: -Jag vill ändå vara singel nu. (De låter mest gulligt när en 15-åring säger så, för mig låter det som ett så vuxet uttryck, men det har väl ändrats)
Och så har hon städat i sitt rum och lite till. Det såg bedrövligt och obeboeligt ut efter fjällresan.

Nu är det bara Smultrons rum som är hemskt.
Hon jobbade igår, och en pojkvän till en Smultronkompis kom för att hämta hennes smink. Jag skämdes faktiskt när jag öppnade dörren till hennes rum. Jag hade inte själv sett hur illa det var.
Killen såg smått chockad ut och undrade hur han nånsin skulle kunna hitta nåt smink i den röran. Jag hjälpte honom att leta, och vi hittade det.
Om poliser hade kommit hit så hade de garanterat varit övertygade om att det hade varit inbrott av någon sadistisk typ som måste hälla ut allt på golvet och röra runt och hoppa på det!
Jag vet inte vad som ligger i röran. Garanterat dammråttor, det behöver jag inte undra om. Men annars då? Vad för djur trivs i röriga rum?
Vanliga råttor kanske?
Jag borde egentligen plantera in nån råtta i röran, så när hon börjar plöja sig fram bland kläderna så kikade en liten råtta fram på henne.
DÅ KANSKE! hon skulle börja städa som en besatt!
Hon har gjort det förut, när hon hittade något litet levande kryp, jag tror det var en pälsänger. Då fick hon panik och skrek om att hon hade maskar i rummet!
Ojojoj!
Min bror hade väldigt stökigt i sitt rum när han bodde hemma, men nu är han närmast pedantisk och minimalistisk. Så jag har hopp om Smultron också, fast ska jag behöva vänta tills hon flyttar? Jag vill ha det fint här hemma också!
Men JAG tänker inte städa hennes rum!

/Blommalomma




Kommentarer
Postat av: Mia

På ikea nu hade de stora feta råttor som gosedjur, det kanske vore nåt...
är kläderna lite fuktiga börjar de snart att mögla, hon städar väl när lukten blir för häftig...
tur att det finns dörrar...

Postat av: Milla

Härligt med en klok SINGEL dotter !! Huhu, jag måste erkänna en sak. Jag är en sån där mamma som städar sin dotters rum. Usch.

2006-03-12 @ 19:18:47
URL: http://millaflower.blogspot.com
Postat av: Lindansaren

Det blev ju bra, detta! Ja, inte rummet förstås :-)

2006-03-13 @ 22:34:04
URL: http://b-haven.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback