Midsommarnattsrymmare

Midsommarafton var härlig!
Mina tjejer följde med till landet som vanligt, de ville det! Bara det blir man glad av!!
Mycket god mat, vädret lite si och så, men mest så ändå. Helt ok!
Smultron med kompis kom hem i bra tid på natten och käkade vickning med oss! Jag är så positivt överraskad av dej min goa älsklingsunge!

Hallon med kompis, jaaa, var ska jag börja. De var iallafall inte fulla! Bra så!
De fick vara ute till 1, det tyckte jag var rätt generöst, eftersom festplatsen stängde 24. Men ändå fick jag ringa, och de var på väg, och igen, och de var på väg. Så var de då hemma äntligen, när vickningen var bortplockad, för då hade jag hunnit tröttna. Egentligen bara 20 minuter sena, men ändå, vi hade ju kommit överrens om en tid!
Förklaringar om bråk och att de måste ju hjälpa en stackars tjej som var själv. Lite veknar man ändå när de vill vara snälla...
Ok! iallafall, tandborstning - jag lyssnar, toalettbesök - ska de bli klara nån gång? Japp, nu så gick de och lade sig. Jag sov nog som en räv, med ena örat på spänn. Men de verkade nog sova, så då somnade jag med.
Vaknade av att nån ringde fel mitt i natten! Väldigt mystiskt!
Ändå så fick den felringaren mig att höra att det prasslade i köket strax efter. Hmmm, är det tjejerna? Men det kanske bara är nån som är hungrig, då ska ju inte jag gå upp och spionera så den personen känner sig jobbig som väckt mig mittinatten.
Prasslet slutade, men jag var vaken. Bäst att kolla läget hos tjejerna så jag kan somna om då.
Sängarna var tomma!!!!
Men för helvete tjejer!!!!!
Hjärtat stannade liksom till en aning och jag ville bara lägga mig ner och gråta eller dö eller nåt!
Kan det aldrig få vara lugnt nån gång???
Hämtade mobilen och smög mig ut i natten i trosor och litet linne, barfota, jag frös inte fast det nog var 14 grader, jag hade annat att tänka på. Ville inte heller väcka hela huset.
Inget svar! Jävlars!
Ringde igen.
Hon svarade!
- Kom hem nu era lymmlar, på en gång!!! vrålade jag.
- Ja, men den tjejen ringde och var själv med slagskämparna och bla bla blaaa, försöker Hallon förklara.
Jag: - KOM BARA HEM!!!
- De får väl ringa polisen eller sin mamma!! Inte dig!! Vad kan du göra???
Min kära Hallonunge ska rädda hela världen.
Helst mitt i natten!
Några samtal senare var de hemma.
Morr och skäll så Smultron vaknade och morrade lite hon med.
Jag konfiskerade mobilerna och stängde av dem och lade dem bredvid min kudde.
Tjejerna såg skamsna ut. Det kunde de gärna göra.
Sen låg jag och skakade.
Av köld, av ilska, av rädsla? Jag vet inte. Bara att min kropp blir på helspänn. Helt stel låg jag i sängen och blev väl lite varmare och aningen avslappnad och somnade till slut om.
Sen ringde telefonjäveln vid 8!!! Samsung har för mycket buggar, köp inte dem! De ringer fast de är avstängda! Suck!
Sen vaknade bebisen...

Men en fantastisk midsommarhelg var det ändå.
Tjejerna fick mycket pikar och skämdes och förhoppningsvis hajjade de att de gjort fel som rymde. Igen!

Vi var iallafall tillsammans!

/Blomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback