Odjur

Jag sitter vid Kärbo Särbos pc och knapprar nu. Han tror jag porrbloggar !!?? Inte då!! Diska på du käre särbo, så skriver jag klart under tiden.
Smultron är hemma själv med en kompis och Hallon är hos pappa. Lilla söta Hallon som har lovat att plugga så mycket nu så hon kan välja nåt bra gymnasium. Liiite sent påtänkt kanske, men iallafall bättre sent än aldrig. Du fixar det gumman! Men det krävs lite arbete!

Påminde Smultron om att hon skulle städa sitt rum som jag bett henne om sen jag vet inte när faktiskt!
Nej, sen, jag mår inte bra nu. Rackarns unge! Hon kommer inte bry sig om städning förrän hon har en egen lägenhet. Snart kryper det odjur i hennes rum!
Vi pratade om just odjur häromdan.
- Vad är det för djur egentligen mamma?
- Ja, alltså det är nån slags hemska djur, kanske monster som varulvar. (ja, inte vet jag!) Något sort ickedjur!
- Men asså, vad sjukt asså. Som om man är osjuk va, odjur, sjukt ord, ett djur som inte är ett djur!
Ja, såna förvirrade samtal har vi hemma. Själv säger jag aldrig att jag är osjuk!! Konstigt snack de har de där yngsta i det närmaste vuxna personerna. Varför inte säga frisk? Men i såfall förstår jag henne, varför inte bara säga monster? Det kryper alltså snart MONSTER i hennes rum!!! Då kanske hon städar =)

Måste skaffa bostadspapper till henne, färdiga att skriva under när hon fyller 18. Så hon får en lägenhet tills hon fyller 25 iallafall...

/Blomma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback