Så var det dags igen!!!

Hallons lugna tid blev inte så långvarig.
Ikväll var det dags igen!
Smussel och falska telefonsamtal till kompisens pappa, för att låtsas sova hos Hallons ovetande pappa, men istället tänkte de stanna hos några grabbar!!!! Herregud tjejer!!! Vad ni håller på!!
Men kompisens pappa blev misstänksam, så de blev avslöjade och hämtade på plats.
Aldrig kan man koppla av.
Vad ska jag nu hitta på för straff eller konsekvens eller vad faan man nu ska göra??

Utegångsförbud blir det iallafall. Igen!
Och få hela barnbidraget kan du glömma ett tag framöver!
Smart tjejen!

Skulle vilja låsa in henne tills hon blir 18!!!
Eller finns det nåt annat sätt?
En elektronisk fotboja kanske?
Sömnmedel i middan, så hon inte orkar ut efteråt?
Sanningsserum?
Flytta till nån urskog nånstans? Fast det hjälper väl inte, där bränner de väl hemma istället (tänker jag så fördomsfullt!)
Kanske ge henne jobb och jobb och jobb, som Askungen! Då hinner hon inget annat :-)

Äh, jag vet inte.

Det är väl tonåringars "jobb" att pröva sina föräldrar, som min goda vän och granne brukar säga. De SKA testa gränser hela tiden. Annars skulle väl aldrig generationerna utvecklas på något sätt.
Och föräldrarnas jobb är att stoppa de värsta tabbarna.
Ibland lyckas det, ibland inte!

Men lite tröttsamt är det...

Och Smultron svarar inte på mobilen...

God natt!

/Blommalomma







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback