Vadå regler??

Min skönhetssömn blev störd i natt av Smultron som tyckte det var dags att ta sig en dusch när klockan just passerat 01:00!
Självklart vaknade jag! Jag sover granne med duschen, så den dundrar till rätt rejält när man börjar duscha.
Upp på vingliga ben och ut till Smultron för lite skäll.
- Det fattar du väl att du inte kan duscha nu!
-Vadå, jag behöver duscha, jag orkar inte imorgon.
-Men jag vaknar då, och grannarna säkert också.
-Vadå, jag vaknar inte när nån duschar. (Hennes rum ligger i andra änden av lägenheten så det hade nog varit konstigare OM hon vaknat)
-Men jag vaknar!! Och det finns regler om sånt här. Man ska helst inte duscha efter 22:00, det är inte jag som hittat på om du trodde det, det finns regler!!
-Äh, vadå regler? Det finns inga regler!
Då gick jag och lade mig igen, och somnade nästan, när hon började stöka runt i köket för att hon blivit hungrig!
Upp och skällde lite till!
Så nu är jag trött! Måste sova snart!

Som kontrast till natten, har kvällen ikväll varit supermysig: Sjungande barn, glad familj, glögg tillsammans, lite snabbpepparkaksbak med osthyvlad färdigdeg, promenad, tv-tittande, prat.
Mys mys mys! Så kan vi också ha det, och det är det som gör livet värt att leva!

/Blomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback