Jag mammastrejkar!!

Varför släcka lyset när man går hemifrån?
Helt onödigt tydligen, för TRE lampor har varit tända hela dagen!
Varför plocka bort sin mugg och glasspapper (frukost?) vid datorn?
Varför ta bort flingpaket och tallrik med fil- och fling-gegga från vardagsrumsbordet?
Varför inte ta ut en jacka och lägga på balkongen? Kanske röka lite också?
För att inte tala om tops, parfymer, rakhyvel, hudlotion mm mm som ligger strödda överallt!
Varför inte bara helt enkelt ta och slänga alla sina kläder på golvet och dra iväg istället?
Jo, men vilken bra idé, verkade Hallon tycka i förmiddags!!!

GRRRRRRRR!!!! Jag är arg nu!!!

Det värsta är att det hinner gå över tills hon kommer hem, för inte är hon hemma när jag behöver skälla på henne.
SÅ jag ringde. Och hon lade på luren. Hon tyckte nämligen att jag skällde för mycket. Nä men oj! vilken dum mamma hon har som skäller när man lämnar huset som om en tromb dragit fram.

Bah!

Finns uppfostringsanstalter fortfarande?
I så fall, ge mig numret dit!

/Blomma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback