Lugnt på fronten än så länge

Lilla Hallon är på ett härligt humör nuförtiden. Kan hon vara kär månntro?
Hon hade både plockat ur och i diskmaskinen och kört igång den, helt på eget initiativ när jag kom hem. Sånt gillar jag!! Nog för att det är hennes jobb att plocka ur den, men det var så skönt att slippa tjata!

Strax före maten satt Smultron som vanligt och trixade med datorn. Lyssnade på låtar, hämtade lite hit och lite dit och så kom nån bra låt (Bowie minsann!) och så satt plötsligt båda tjejerna och sjöng högljutt så rutorna skallrade. Så fint så fint så det kan ingen fatta! Såna tillfällen kommer jag sakna när de en gång flyttar.

Smultron drog iväg till nån kompis efter maten för att äta blåbärspaj och chilla. Jag frågade om de inte skulle vara här, var bara förvånad för fredagkvällar brukar vara fritidsgård här hemma.
-Men mamma, säger Smultron då, aningen matt -Vi är ju ALLTID här!
-Ja, jag vet sa jag! Det är verkligen helt ok att ni går till grannkompisen och käkar paj. Hon kanske trodde jag skulle känna mig ensam, fast det är sällan man får tid till sånt tycker jag.

Min goda vän och granne kom iallafall över en sväng så vi fick snacka lite skit.

Och Hallon ringde nyss och kollade om kompis får sova över, och visst visst får hon det.
Sen ringde kompis pappa för vanliga checken. Visst visst, helt ok!

Får se om jag orkar hålla mig vaken, annars blir det till att ställa klockan! Fast de kommer (förhoppningsvis) hem 00:30 så jag tror jag pallar, trots fredagströttheten.
Smultronäldstingen får komma när hon vill faktiskt, men nåt samtal blir det innan jag lägger mig.

/Blommalomma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback