Fjortisflock

Kom just hem från en kick-off, ovanligt tidigt. Jag har väl blivit gammal och vis eller så insåg jag bara att det blir inte så mycket roligare nu. 
Jag måste också vara skärpt och  fräsch imorrn när det kommer ett långväga besök till jobbet. Ganska smart att gå hem tidigt alltså! (Plus att jag aldrig vet vad jag kommer hem till)
Det var kul så länge det varade iallafall.

Mötte Smultronungen utanför hemmet, hängandes på en tom uteservering med rökande kompis, smuttandes på en gemensam cola.
Hon meddelade så ivrigt att lillasyster Hallon minsann hade haft massa kompisar hemma. Hela lägenheten bara vimlade av fjortisar tydligen. Och åååh vad fjortisaktiga och jobbiga de var. Det var ju knappt så Smultron kunde vistas i samma hus!
Jaha, så som du och dina kompisar är för mig då?! kläckte jag ur mig.
Vadå? Är vi fjortisar? Va?
Nej, men i förhållande till vad hon är för dig, som det bara skiljer två år på, så förstår du väl att jag tycker att ni är lite omogna ibland?
Näe, vadå? Vad menar du? Vi är inte som hon!
- Men du hajjar väl! säger Smultrons räddande kompis lite trött då.
Tack! Nån som förstår mig! Från alldeles oväntat håll dessutom!

/Blomma




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback