Den förryckta Påskharen

Ha-Ha!
Nu har jag lagt ett påskägg i tumlaren!
Och ett i diskmaskinen!
Tror någon jag är galen?
Nähä, jag tänkte att trollåringarna skulle få sina ägg när de gör det de blev ombedda att göra idag! De fick visst brått iväg förut, och här sitter jag i röran och tänker inte göra annat heller. Det är deras röra!
Så, voilá hittar de sina ägg när de är duktiga.

(Ja, ja, ja, alla nannysar, jag vet att det avbryter dem i sitt påbörjade flit. Och jag vet att man ska ge påskägg på lördag. Men jag gör som jag vill, de kanske fortsätter associera flit med godis (ho ho hoo, trodde jag väl inte egentligen) och de kommer få ägg i helgen också! Av släktingar alltså.)

Lite, lite tänker jag feja ändå för att stå ut tills städpatrullen anländer.
Jag förstod förut inte alls den där tecknade serien om ensamma mamman. Hon blir galen på smulor hela tiden. Det fattar jag nu!
Men lite smulor ska man inte bli så upprörd över.
Jag tar bort dem själv, men resten, kära döttrar. Det sparar jag så gärna till er :-)

För tillfället ensam hemma.

/Blommalomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback