Sen, senare, senast

När kan man räkna med att få hem en liten tonårstjej egentligen? Filmkväll ikväll blev det, och jag borde vara lättad för hon ville egentligen gå på en fest i stan. Jag försökte slingra mig ur det igår och sa att hon inte ska hoppas på något. Men så plötsligt idag ska hon inte gå. För min skull säger hon. Hahahaha :-) roliga unge! Det var säkert någon kompis som inte fick eller kunde gå.
Nu ringde hon nyss för att förhandla sig till en halvtimme till. Jag sa ja. Mesmamma va? Fast bara om hon inte tar sig hem ensam.

Sova får jag göra när de flyttar hemifrån. Jag tror jag sov bättre när de var bebisar faktiskt. Men som min mamma säger: Om man tar sig an dem ordentligt i tonåren, så slipper man oroa sig när de är vuxna. Då är de redo för livet, och inte allt för "vildväxta". Just så kanske inte mamma sa, men hon menade det.

Jag ska ju jobba imorgon, och får hem Smultron hur sent som helst skulle jag tro. Lilla Vild-Hallon kommer kl 24 och tills dess kan jag hålla mig vaken. Bara Smultron smyger ordentligt. Det är verkligen inte hennes starka sida. Klamp klamp, smäll i dörrar, prat prat i mobilen, och varför inte in i duschen, så slipper man imorgon.

Men hoppsan! Nu kom Smultron hem. Något strul med biljetter och dumma vakter. Måste trösta.

/Blomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback