Regnfulla supportrar

Kollade på Sverigematchen på Skeppsbron bland massa glatt folk. Tror det passade mig och min goda vän och granne bättre än Kungsan där mest tonåringar huserade.
Vi hann få i oss nån öl och lite käk. Vi hann också skaffa oss varsin Sverigetröja för en femitlapp och dra av och på ett par gånger för att dra på nån tjockare tröja under.
Nordman spelade och solen sken.
Vi kom ihåg en del texter sen ungarna var små och diggade Nordman. Var t.o.m på nån konsert på vattenfestivalen för hundra år sen med kidsen och diggade. Ljudet var för högt för små barnöron och vi hade inga öronproppar så jag drog fram ett par tamponger och lindade upp bomullen och skruvade ihop till snygga proppar att trycka in i öronen på dem. Så slapp jag orsaka tinnitus på dem iallafall.
Efter nordman skulle matchen börja.
Molnen tornade upp sig från flera håll, svarta och tunga.
Lagom till avspark började det droppa tungt. Tur att vi hade hunnit äta innan. Paraplyer upp. Folk som skrek att de inte såg. Paraplyer ner. Regnet ökade så det kändes som hakel. Paraplyer upp igen, försökte vinkla lite fiffigt för att inte skymma.
Efterhand började det gula havet byta färg till rosa.
Det var Aftonbladets regncapar som inhandlades och vi skaffade också ett par efter ett tag.
Regnet spöade på och Zlatan gjorde mål och folk skrek så molnen nästan skingrades.
Spännande match och jag tyckte Sverige spelade bra.
Synd att Spanien gjorde ett mål till i övertid.
De vann ju till slut med 2-1.  Tyckte vi borde vunnit förstås.
Sen var det bara att åka hem och ta på sig torra kläder.

/Blomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback