Strejk

Igår kväll fick jag nog av skrik och bråk och hysteri så jag strejkade.
Jag matlagningsstrejkade så Smultron fick fixa sin egen middag (Hallon var inte hemma). Inte särskilt betungande eftersom vi hade rester från igår hon kunde värma.
Och själv drog jag till skogs!
Eller snarare till min goda vän och granne. Hon var med på min impuls att dra till stan så jag kunde slänga i mig en middag bestående av hamburgare och sliskig, odrickbar Cola. Sen vidare till en nyöppbad bar som inte godavännen hade varit på.
Vi fick erbjudande att följa med två outsiders till Paris.
Det lät ju trevligt, men eftersom vi känt dem i ca 2 minuter kändes det en aning överilat.
Vi avböjde och åkte hem istället. Var nog hemma före klockan slog tolv som riktigt skötsamma flickor (eller medelålders kärringar).

/Blomma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback