Check? Check!

Jag tänkte ta med mina tjejer på bio den här veckan eftersom jag visste att jag för några månader sen fått tre biocheckar till den lokala biografen. Den brukar inte smälla högt hos dem i normala fall, men en vardagkväll i januari när pengarna tryter var ett höjdartillfälle att föreslå det.
Jag kollade precis bioprogrammet och vi kan säkert hitta en film som alla vill se.
Sen började jag rota i lådor efter checkarna. Jag hittade två stycken som gick ut 2003! Väldigt onödigt att inte ha utnyttnat dem, men jag vill inte slänga dem ändå, för kanske kanske någon snäll eller blind person godtar biljetterna. Om jag nånsin använder dem. Men jag hittade inte de nya.
Öppnade en annan låda som knappast skulle innehålla sånt, men se där låt de! Tre finfina checkar som vi skulle kunna gå på bio för. OM DE INTE GÅTT UT!
Hur kunde jag missat det? Biljetterna var inte ens särskilt gamla, jag fick dem i november tror jag.
Men så börjar jag dra mig till minnes att jag fick dem av mamma för hon trodde inte hon skulle hinna använda dem innan nyår. Varför glömde jag den lilla detaljen?
Undrar om de godtar fem gamla checkar som betalning för tre biobiljetter?

Något ännu värre, som jag knappt vill berätta, var att jag i samma låda hittade ett presentkort på ticnet på 400 kr!!!! Jag kollade och det hade också gått ut!
Men varför ska de gå ut nånsin? 400 kr är väl alltid 400 kr så de förlorar knappt på det eftersom värdet på 400 kr minskar så jag ändå får mindre för pengarna idag än då presentkortet köptes.
Jag ska nog hitta nån blind på Ticnet också.
Jag har lyckats med gamla Konsumcheckar, men inte med nitiska 50+are i kassan, de tanterna går inget förbi. Nej, en ung och lite skrajsen tjej eller kille ska det vara. De förlorar knappast på att ta emot en gammal check. Men jag förlorar om de inte gör det, alltså försöker jag tills det lyckas. Är jag snål eller? Nej, jag vill bara att rätt ska vara rätt. Konsumchecken var min och det var mina 50 kr. De ska inte sno åt sig dem från en så otroligt trogen kund som jag! Bara för att jag råkat missa ett datum.

Biocheckarna är förresten också på bestämda belopp, så de förlorar väl inget på att ta emot dem som betalning? Fel redovisningsår kan väl knappast göra något, eftersom det lär vara många köpta checkar som aldrig löses ut också. De tar nog ut varandra.

Annars verkar Smultron lagt av med rökningen utom på fester, men Hallon luktade rök idag så henne är jag arg på. Fast hon säger att hon inte röker. Bah! Det har de alltid sagt båda två.

/Blomma


Kommentarer
Postat av: Spankywhip

Hittade din blog av en slump o kunde inte låta bli o läsa ett par inlägg. Kände igen mig angående biobiljetterna.. visst är det surt när man upptäcker att dom gått ut? Hittade bara häromdagen 3 biljetter som man tyvärr inte hunnit utnyttja, o det värsta av allt är att dom gick ut i november -07

/Spankywhip

2008-04-15 @ 14:04:30
Postat av: Spankywhip

Hittade din blog av en slump o kunde inte låta bli o läsa ett par inlägg. Kände igen mig angående biobiljetterna.. visst är det surt när man upptäcker att dom gått ut? Hittade bara häromdagen 3 biljetter som man tyvärr inte hunnit utnyttja, o det värsta av allt är att dom gick ut i november -07

/Spankywhip


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback