Carpe diem för fan

I veckan skulle Hallon fira en månad med pojkvännen hemma hos honom trots vardag och försening till skolan. Jag var väl för snäll kanske men kunde inte låta bli. De är rätt söta faktiskt.
Sen på kvällen när vi pratade sa hon att hon inte mådde bra.
Jag blev såklart misstänksam, tänkte de planerade att skolka tillsammans dagen efter.
Sen på natten fick jag ett sms att hon spytt så jag kunde sjukskriva henne.
Hoppsan! Där fick jag!
Hon fortsatte spy och vara riktigt risig så jag fick rycka ut med "ambulansen" och hämta hem henne när jag slutat jobbet. Hon är fortfarande lite hängig men äter nu litegrann iallafall.
Kände sig så pigg idag så hon stack en sväng på tjejmiddag men är redan hemma igen. Orkade inte längre stackars krake.
Smultron med kompisar har samlats här inför utgång ikväll. Rätt tystlåtna än så länge.
Härligt med glada ungdomar hemma en lördagkväll iallafall. Det kommer jag sakna den dag de flyttat.
Deras röriga kaos och bråk och slagsmål har jag antagligen glömt då.
Nu ska jag försöka glädjas åt en mysig kväll med härliga ungar.

/Blomma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback