Plötsligt lite mognare

Igår sydde Smultron i tappade knappar i ett par kappor.
Man kan tro att det är normalt att 19- nästan 20-åringar gör sånt, men inte hon inte.
När hon var 9, då kanske hon hade försökt sig på det. Envisats och fixat det. Men inte nuförtiden. Då blir det mer ett uppgivet avgrundsvrål och slänga iväg syprylarna all världens väg och komma och kräva av sin mamma att göra det, för annars blir det bara feeeel och hon förstöööör hela jackan, för titta här, vad snett jag sticker nålen va, ser du att jag inte kan va? Men mamma, fixa det då! Jag kan ju inte! Buuäääää!
Ja, så brukar det alltså låta, men jag tror hon börjar mogna eller vad det kan vara. Kanske feber...
Iallafall satt hon så lugnt och fint och pysslade och tog en knapp i taget och sydde på under tystnad tills hon var klar.
Beundransvärt tålamod av en icketålamodshavande tjej.

Förresten lagade hon middag också! Hoppsan sa! Det blir visst folk av henne också. Fast det visste jag nog men trodde det skulle dröja tills hon flyttade hemifrån.

/Blomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback