Filmtime Darling

Jag var för ovanlighetens skull på bio igår kväll.
Varför går de på så tokiga tider nuförtiden? Antagligen för att filmerna är längre än förr.
Det var lättare när de gick kl 19 eller 21. Då visste man precis, lättare att impulsgå på bio. Och det är väl det vanliga ändå? Eller? Jag planerar sällan biobesök utan de blir bara av som en impuls. Den impulsen kommer inte så ofta men igår kom den och min goda vän och granne tyckte det var en bra idé.
Vi såg "Darling" och det är jag glad för.
Jag gillade den!
Den tog i hjärtat.
En stackars snäll man som var för gammal, för mesig, för ful, för fel enligt de flesta. Han var så positiv så man tyckte han skulle vara värd något bättre liv. Han hittade ändå små korn av lycka att uppskatta, sånt som de flesta av oss inte ens skulle reflektera över, det gjorde honom glad.
Och så motsatsen, en hipp, snygg, osnäll småkaxig ung tjej som levde livet på Stureplan men inte uppskattade det alls. Hon tog allt för givet tills det inte fanns där längre.
Kanske lärde de något av varandra, eller iallafall hon av honom.

Filmen har redan gått ett år så jag är glad att jag hann se den på bio innan den utgick.
Det är inte samma sak att titta på dvd, eller "videoskiva" som en skånsk familj jag överhörde på tåget, kallade det.
Då är man inte lika koncentrerad, snackar, går och popar pocorn, hämtar dricka, missar små detaljer.

I år har jag en ambition att gå mer på bio.

Förresten, Darling regisserades av Johan Kling och har vunnit två Guldbaggar.

Ett betyg ska den få också:



/Blomma

Kommentarer
Postat av: nettan

Hej, jag har också sett Darling..
fast förra gången den gick ute.
Jo jag gillar den också, lugn skön film.
Om hur relationer kan vara.

Ja, bio borde jag också gå mer på..
måste bättra mig, jag har dessutom
gratisbiljetter.

Alltid kul att läsa din blogg.

Kram

Postat av: Blomma

Kul att du tycker det! kram

2008-02-06 @ 18:42:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback