Emlig

Idag blev en sjukdag.
Jag är helst inte sjuk, utan håller ut och går och jobbar, lägger mig tidigt, käkar c-vitaminer och dricker örtte.
Till slut fick jag ge upp och hålla mig hemma en dag iallafall.
Kanske jag är hemma imorgon också, men jag känner mig rätt ok nu. Om jag håller mig still.
Jag gillar inte karensdagen.
Det är så elakt mot en ärlig person som jag, som jobbar in i det sista, och så när man för en gångs skull är sjuk ska man förlora massor på det.
Orättvist!

Jag tänker inte ens gå ut och handla idag. Ser för eländig ut helt enkelt. Folk skulle tro att jag rymt från mentalsjukhus (om nu såna finns längre). Orkar faktiskt inte heller, men om det vore nödvändigt hade jag nog kunnat hasa mig ut ett tag. Smultron blir inte glad men hon får väl handla själv istället.
Frysen rymmer de förnödenheter jag behöver till middagen, resten får vänta till imorgon.

/Blomma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback