Oro i spåret

Imorse hade jag bestämt mig för att sticka ut och jogga med mina nya dojjer.
Jogga är inget jag tycker om att göra, jag brukar lida mest hela tiden och inte förstå varför jag gett mig in i något så onödigt jobbigt.
Men jag hade ändå bestämt mig för att jag skulle iväg, så jag åt lite fil och så ut.
Så fort jag öppnade dörren blev jag plötsligt överraskad av att det regnade! Men varför? Hur kunde jag förneka att det kunde regna?
Ja ja, eftersom jag var ombytt så satte jag mig ändå i bilen och drog iväg till bästa joggingspåret. Det finns ett precis utanför men jag vet inte riktigt hur det går och så är det nog rätt kort. Och springa många varv är inte min grej, då slutar jag efter ett.
Det regnade inte jättemycket när jag kom fram så jag drog ändå ut i spåret och sprang på ovanligt duktigt för att vara jag. Tänkte springa ett varv till men en skum man smög omkring och genade ifatt mig på ett obehagligt sätt så jag joggade iväg till bilen och drog hem istället.
Varför ska det vara så? Varför ska man behöva känna sig obehaglig till mods när män är ute och går i spåret? Speciellt osvenska män. Så är det bara. Jag är faktiskt inte lika orolig om det springer omkring blondiner i joggingkläder som om det går omkring utländska  män i vanliga lufskläder. Det borde inte vara så, men nu är det det. Stackars hederliga utlänningar och även andra män som får utstå tjejers oro för vad andra tagit sig för. Sorry gubbar men jag vet ju inte vilka som är vilka.

/Blomma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback