Så viktigt för mig men inte för dig

Olika viktigheter

Jag tycker det är viktigt att passa tider. - Döttrarna håller gärna tiden, bara de hinner med allt annat först...

En natts ostörd sömn är viktigt för mig. - Döttrarnas kompisar får självklart ringa och störa mitt i natten även en vardag om de behöver prata om grabbproblem eller annat viktigt.

Mina grejer vill jag hitta där jag lagt dem, där JAG lagt dem! - Tjejerna lånar och lämnar grejer här och var så man får leta till förbannelse efter en tröja som också tappat en knapp sen sist jag använde den. So what?

Skolan är viktig!! - Skolan är ett nödvändigt ont. Det viktiga verkar de inse först när det är för sent.

Hålla LITE ordning och plocka undan efter sig. - Vadå ordning? Plockar väl undan hela tiden, fast ingen märker det. Iallfall en tallrik i veckan. (Nej nu var jag elak och orättvis, men måste bara få överdriva liiiite)

Äta middag tillsammans i vårt så oerhört trivsamma kök. - Vadå middag tillsammans? Varför? När man kan äta framför tv:n och slippa snacka om dagen som varit.

Var lite sparsam så räcker pengarna längre. - Vadå, köp så mycket du hinner innan pengarna tar slut!

Träna varje vecka, gå istället för att ta bussen. - Varför gå om man kan få skjuts? Träna gör jag en annan dag.

Filmjölk utan socker är både nyttigt och friskt och gott. - Filmjölk utan socker går bra om man spetsar med mycket sylt eller Start.

Jag tycker inte det är viktigt med smink, det räcker med mascara. - Oj oj oj!! Smink är viktigt. Utan smink vill vi inte gå ut.

Mitt utseende har jag lärt mig leva med, det är nog t.o.m rätt ok. - Utseendet kan alltid bli bättre. Skulle gärna operera både här och där om jag fick. (Fast kanske inte om det kom till kritan)

Sushi är både nyttigt och gott. - Sushi är iallafall gott, skitsamma om det är nyttigt.

JA, vi har sushi gemensamt!!! Borde bli vår nya slapparmiddag när vi inte hinner/orkar laga mat. Tyvärr dubbelt så dyrt som på korvmojjen. Men det kan det kanske vara värt ibland.

/Blomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback