Kunden framför allt

Jag har väntat förgäves på en Dellsupportkille som skulle ringa upp mig kl 19 ikväll.
Varför är jag inte förvånad att han inte ringde?
Var tog de gamla värdena vägen, att: kunden har alltid rätt/ allt för kunden/ nöjda kunder framför allt eller liknande?

Nuförtiden ska de bara vara på och ringa och ringa och vara så jobbig säljare så kunden ger sig och säger: ok då, jag tar det! Lovar runt och håller tunt. Sen glömmer de bort en!
Både Dell och Tele2 har glömt mig senaste veckorna.
Dell lovade ringa tillbaka men sket i det och Tele2 har sålt på mig sitt bredband efter mycket trugande och många långa telefonsamtal. Sen hände inget! Inget brev kom med bekräftelse och ångerrätten som de lovat. Så jag ringde och de lovade ringa tillbaka. Tror ni de har ringt? Nähe!

Jag blir så trött på nonchalanta företag så jag vet inte vad jag ska göra! Vad kan man göra? Anmäla dem till konsumentverket?

Jag har fortfarande ingen ordning på min laptop. Den vill inte ut på internet längre. Nätverkskortet säger Bredbandsbolaget. Njaae, det tror vi inte, säger Dell.

SKITSAMMA! säger jag! Fixa det bara! Ring varandra och red ut saken då!
Eller kan man fixa trepartssamtal kanske?


/Blomma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback