Kapa benen

Ibland borde man ändra beteende.
Jag har ett par snygga svarta jobbyxor som hängt framme i månader för att jag ska lägga upp dem.
Ett par till har jag liggande som väntar på samma sak, och några har jag slängt för att de hunnit bli helt omoderna innan de blivit uppfållade.
Varför?
Jo, helt enkelt för att det är så vansinnigt tråkigt!
Ibland har jag varit på gång, tagit fram symaskinen, provat brallerna och så känns det bara så hopplöst att få någon ordning på dem. Jag vill ju att det ska bli bra! Så hänger jag in dem igen så jag slipper se dem.
Nu börjar jag fundera på att göra något åt det här.
Jag kan ju bestämma mig, för femtielfte gången, att verkligen  lägga upp nya byxor så fort jag köpt dem. Eller iallafall så fort jag tvättat dem. Men jag vet ju hur det blir! De blir bara liggande ändå.
Vad är då lösningen?
Lämna in dem såklart!
Hitta någon lämplig skräddare som lägger upp braller till rimlig ersättning.
Vad kan det kosta? Inte så mycket va?
Jag ska ju inte ha ett par skräddarsydda byxor, bara lite kapning av befintliga byxben.

/Blomma


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Blomma!
Nästan alla kemtvättar har skräddare som lägger upp byxor det kostade för läääänge sedan när jag la upp ett par jeans 75:-. det kan vara värt att kolla, snyggt blir det och man slipper ta fram den där eländiga symaskinen.

2007-10-15 @ 21:07:52
Postat av: Blomma

Tack för tipset! Det ska jag kolla upp.

2007-10-18 @ 18:38:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback