Höstlov eller dödslov?

Jag bara undrar vad det är för smartass som uppfann höstlovet!
Vad är det för idioti?
Va?
Vem blir lycklig av det?
Ungarna? Nja, de hoppas väl mer på det än vad det blir, men visst är det väl skönt att vara ledig.
DET tycker inte deras föräldrar. De blir bara dödligt trötta.
Så fort ungarna växt ur fritids börjar problemen: Sysselsättning.
De måste sysselsättas.
Annars slår de kanske ner pensionärer eller klottrar stan blå.
Och nu då när de är tonåringar så måste man ju ut. Bara ut. UT!!! Kan inte sitta hemma när man har lov heller?
Räckte det inte med jullov, sportlov och ett helt jävla sommarlov?
Så vad gör de ute då?
Mer än man fattar. Så mycket fattar jag.
Bara de inte knarkar.
Jag vill inte att de ska knarka iallafall. Varken rökande knark, tabletter, pulver, sprutor eller vad du vill. INGET KNARK. Nej tack!
Jag tror inte de gör det.
De skulle bli tokiga om jag ens undrade om de gjorde det.
Hur kunde jag tro något sånt? De som är så emot knark.
Men det tror jag ju inte alls. Måste ju bara kolla så jag inte har fel ändå.
För JAG skulle bli tokig om jag skulle ha fel och de verkligen höll på med sån skit.
Hur kollar man då?
Ögonen?
Lätt mitt i natten när ens egna ögon knappt urskiljer vem som kommit hem.
Träffas mycket tror jag på. Ses varje dag. Kommunicera. Märka om de blir konstiga. Fast tonåringar är ju konstiga alltid! Men. De kanske kan bli ännu konstigare? Sånt märker man nog. Hur kan man påverka tonåringarna åt rätt håll då?

Jag ska bara fortsätta bry mig om dem.
Älska dem.
Vara jobbig och lägga mig i.
Krama dem.
Bråka med dem.
Skämma bort dem.
Kräva ansvar.
Älska dem ännu mer.
Så blir det nog bra till slut.

/Blomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback