Hälsomess

Hälsomässa hela dagen.
Det första vi dök på var gratis hopprep.
JAAA, sa vi och ögonen lyste girigt! Vi vill haaa! Gratis är bäst! Och jag tänkte samtidigt: -undrar om man kan få fler än ett?
Vi gick vidare. Provade massagekuddar till höger och vänster. Skönt med massage. Och gratis också! Ännu bättre!

Hamnade på teförsäljning. Provade teer så det sprutade ur öronen. MMM, gott! Nej men fy vilket blask! Det här smakar pepparkaka! Ska man köpa nåt kanske? Provade lite till, det var ju ändå gratis!

Kutade mellan hyllorna och plockade gratistidningar om hälsa och forskning från Karolinska, men bara en gratispenna. Jag som vill ha massor! Vi har alltid pennbrist hemma. Eller inte brist direkt. En hel låda är fylld med pennor. Massa små korta blyertspennor från Ikea, de funkar iallafall, men bläckpennor som funkar flyr snabbt från den lådan. Så konstigt!

Vi gick in på en föreläsning om kost som två av oss var intresserade av, så jag hängde med och tänkte att det säkert var intressant. Fast det tillkom inte direkt nåt nytt. En något förändrad kosttallrik, men man lägger ju inte upp maten i trefjärdedelar ändå!

Blossom stod och joxade i nån gryta, fast där var det rätt fullsatt, så vi kom lite för långt ifrån för att höra vad hon sa.
Vi hörde inte heller vad hennes matlagningskumpan sa, gissade att han snackade dansk.
När vi gick in i ett annat rum lite senare och kollade på nån sorts dansträning, så var Blossom där också! Människa att förflytta sig! I samma takt som vi!

Jag kikade in i ett rum med Fitness machine dance, där mest ungdomar stod på plattor och hoppade efter vad pilar på en stor skärm visade, till musik. Såg kul ut. Jag blev inspirerad till att skaffa en sån där platta. Frågade en tjej som stod och försökte locka in oss med pigga rop om man kunde köpa en sån där maskin. -Ja, här har ni kort, kom och prova gratis, sa hon. Ja ja, jag tog två gratiskort på 10 minuter så kanske tjejerna kan gå dit tillsammans och testa. Jag kan ju bjussa på en riktigt omgång var om de gillar det.
Fast frågan kvarstår: -Kan man köpa såna maskiner? Måste man ha X-Box? Playstation? Eller räcker det med dvd eller pc? Måste undersökas. Kanske en julklapp som JAG vill att de ska ha för att få motion fast de själva helst vill ha pengar eller kläder. Eller så köper jag en till mig själv. Och hoppar omkring som en fjortis. Ja, varför inte? Magen börjar faktiskt välla ut både här och där. Måste ändra mina vanor på nåt sätt, t.ex genom att hoppa runt på dansplattor!

Det var en trevlig dag på Älvsjömässan. Gjorde av med massa pengar, men inget onödigt direkt. Bara osockrad mörk choklad som jag tänkte göra chokladpraliner av men blev totalt lurad för den var så söööt! How come? Jo, minsann var den osockrad, men INTE OSÖTAD!!! Det är det värsta jag vet när de skriver så! Måste komma ihåg att kolla innehållsförteckningar bättre. Jag köper faktiskt hellre något som innehåller socker än sötningsmedel! Basta!

Sen åkte jag till Willys och köpte en jättekundvagn så full så jag inte kunde styra utan krockade med hyllor och folk så varorna yrde! Men nu har jag mat så jag klarar mig ett tag.

Funderar på att prenumerera på frukt och grönsaker som de gjorde reklam för på mässan. Fast jag vet inte hur ofta man får leveranserna. Det är ju rätt viktigt att veta innan man köper 18 kg grönsaker. Kanske man får det levererat varje vecka. Så stor kyl har jag inte. Och det blir jobbigt att hinna äta upp!
Jag tror jag ska göra ett testköp iallafall.

/Blomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback