Fysikforskare och it-guru hitåt

Den gamla stöten till dator kommer till användning ibland ändå.
Nu t.ex när jag inte kommer ut på internet med någon annan, då kan man lite på gamla hederliga Bettan. Det mesta av virusskydd och annat skydd är reducerat till minimum. DÅ funkar det så bra.
På de nya datorerna vågar jag inte göra så.
Vet inte om det är det som är problemet, men min laptop har något emot Bredbandsbolaget.
Nu har jag tänkt byta till Tele2, för vi ska få stadsnät här och Bredbandsbolaget är inte med på det.
Jag har godtagit ett erbjudande per telefon (som jag aldrig skulle göra, men fick mycket bättre pris då) av Tele2. De skulle skicka hem papper och så har jag 10 dagars ångertid. Men från när då??? Papprena kommer ju aldrig.
Tänker de hålla 10 dagar på dem, så jag får hem dem när ångertiden är slut? Det kan väl inte gillas va?

Varför ska det vara så komplicerat att få sånt här att funka ordentligt?
Jag bävar för flytten av bredbandet. Har varit med om det tidigare och får magsår bara av att tänka på det.
De som gör flytten måste förstå att här bor tonåringar. Deras tålamod är lika med noll. Väntan på ett bredband får ta högst en timme!!! Eller möjligtvis en enda dag. Längre är otänkbart.
Sen river de huset!
Och skolarbeten kan inte lämnas in heller. Det görs ju på skolans hemsida nuförtiden.  Jobb kan inte sökas.

De får återupptäcka bibliotekens finfina surfmöjligheter. Innan jag hade skrivare gick vi, för 9 år sen kanske, ner till biblioteket för att söka fram information om marsvin och printa ut. Så spännande det var. Eller kanske de inte tyckte det alls, men vi var där iallafall. Skyndade oss att leta och printa ut väl valda marsvinssidor för att spara lite pengar.
Sen köpte vi ett marsvin.

Iallafall, internetkopplingar och omöjliga datorer. Kan det vara nåt för de där smarta fysikforskarna som ska få Nobelpriset i fysik i år?
Alltså göra hela datorvärlden mer lättillgänglig för vanligt folk.
Jag får det ju att funka, är inte helt bakom flötet, men hur länge? Det händer med jämna mellanrum något otrevligt som gör att ett väl fungerande trådlöst nätverk plötsligt inte fungerar längre. Samma sak med det trådiga bredbandet. Blir så trött på eländet.

/Blomma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback