Stövlar i vanlig storlek är numera sällsynta

Skojakt i stan är inte alltid roligt.
Det började sådär. Inga snygga stövlar alls. Visste inte riktigt hur de skulle se ut ens.
Hittade ett par som var rätt fina, ok de kan jag tänka mig. Faktiskt väldigt fina.
Frågade efter min pytteminimala storlek. Fanns såklart inte.
Men den snälla tjejen i butiken visade istället några andra som var ännu snyggare.
Verkligen perfekta.
De ville jag ha!!
Fanns förstås inte i min storlek.
Så jag jagade vidare, på gott humör och med gott mod.
Modet sjönk för varje butik jag gick in i.
Den där har vi nog aldrig haft, de måste vara slut fick man höra överallt.
RIngde förorterna.
Nej, de stövlarna finns bara i city!
Va?
Finns det särskilda citystövlar?
Japp, så är läget.
Fast jag hittade de stövlar jag verkligen vill ha så är det kört.
De finns inte på nätet heller.
Märket är Diba och storleken är högst 36.
Ifall nu nån skulle ha förköpt sig på ett par svarta snyggingar med rätt hög klack och sömmar i broughemönster heter det visst, så köper jag dem gärna!

/Blomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback