Obesprutat tack

Jag köpte ny ganska dyr marsvinsmat på ett zoo idag.
En slapp tjej satt där och filade naglarna (eller det kanske hon inte gjorde, men jag fick det intrycket av henne, hon smetade  minst på läppglans medan smådjuren förundrades över hennes oengagemang).
Jag kom hem med den nya maten.
Hällde upp i en ren skål medan marsvinet nyfiket hängde ut ur buren för att se.
Så ställde jag ner skålen till det ivriga marsvinet som nosade runt och plöjde med nosen i skålen en lång stund utan att välja minsta lilla frö.
Sen lyfte hon långsamt sitt lilla huvud och tittade anklagande på mig länge, som om hon verkligen ville säga:
-Men vad är det för skit du har köpt? Du menar väl inte att jag ska äta det här?
Så inte lönar det sig att köpa dyr mat. Fast jag vet ju inte vad det var för fel på den.
Annars är det ekologiska morötter som gäller. De andra tittar hon inte åt. Vill väl inte äta gifter, men vem vill det? Jag håller med!

/Blomma


Kommentarer
Postat av: Milla

Men hejsan där - har ni ett marsvin? Jag saknar så vårt lilla djur som ju varit borta i två år nu ... hon gillade blandkostfrön men en del äter ju bara pellets.
Det var ett tag sen jag var här och hälsade på hos dig - nu har jag skrattat gott en lång stund till dina härliga inlägg!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback