Nollsinne bollsinne

Jag har inget bollsinne.
Kan man träna sig till sånt? Kanske det, men hur länge ska man försöka?
Har det inte slagit till i denna mogna ålder så får man nog ge upp.
Jag har aldrig försökt lära mig någon bollsport på riktigt, men hållit på med lite innebandy på riktigt låg nivå då och då. Det blir aldrig bra.
Bollen studsar alltid hit och dit.
Jag passar utan att titta, bara hoppas att någon som är betydligt bättre än jag, står där och kan slänga sig för att ta min omöjliga boll.
Ibland gör jag mål! Faktiskt! Om man skjuter brutalt många skott åt helsike så är det alltid nån promille som letar sig in i målet. Dock inte idag... Attans otur. Hur kan man undvika att göra mål i innebandy? Jag är talanglös helt enkelt.
Fast självklart har jag många andra talanger.
Som t.ex....
Eh...
Jag kan måla får. Det får räcka med det för idag.
Jag har hört av någon peppningscoach på tv, att man ska skriva upp en lista med 100 saker man är bra på eller behövde man inte ens vara särskilt bra, bra kunna sakerna? Kommer inte ihåg.
Iallafall, här kommer några, inte i nån speciell ordning:
1. Promenera
2. Köra bil
3. Klippa gräset
4. Laga mat
5. Göra mysigt hemma
6. Se det positiva i eländet
7. Borsta tänderna
8. Simma
9. Skratta
10. Vara barnslig
11. Träna

Japp, det var en början. Hur ska jag komma upp i hundra? Inte svårt, kan ju fortsätta med: klippa naglarna, dammsuga, åka tåg och andra oväsentligheter. Men jag kan de ju!

Nu ska jag träna.

/Blomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback