Måbraträning

Jag har varit strategisk och lagt in några utspridda semesterdagar för resten av året.
Inget särskilt ska jag göra.
Har inte ens sagt till någon, förutom arbetskamraterna, att jag ska vara ledig.
Så då kan jag verkligen bara slappa och ha det skönt eller städa eller klippa mig eller bara göra vad jag vill.
Det känns skönt att ha några rekreationsdagar att se fram emot.
Då orkar man mer.
Annars har jag tränat ovanligt regelbundet senaste tiden, och det har också fått mig att orka mer.
Jag far omkring som ett skållat troll på kvällarna!
Att göra av med energi ger mer energi. Så ologiskt men ändå sant.
Jag skulle rekommendera att träna något man gillar som bot på deppighet, trötthet, irritation och säkert hjälper det att förebygga övervikt, arbetsskador, förstoppning, benskörhet, senilitet och utbrändhet också.
Det tror iallafall jag. Och det man tror på brukar hjälpa.

/Blomma


Kommentarer
Postat av: elmango

Hur har du blivit så klok!
Du får genast en guldstjärna av elmango.

Postat av: Nettan

Låter bra och sunt!
Ha en bra helg.
/Nettan

2007-11-03 @ 12:38:32
URL: http://nettans.webblogg.se
Postat av: Blomma

Ja du elmango, hur har jag blivit så klok? Jag visste inte ens att jag var det, så tack så mycket! Jag lär mig nog av livet. Blir förhoppningsvis smartare ju äldre jag blir.
Nettan: Helgen blev bra, hoppas du har det bra själv.

2007-11-05 @ 16:56:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback