Laddat möte på tåg

På väg hem satt jag som vanligt på tåget och slöade, zappade i mobilen, skrev någon anteckning men vilade mest.
En station före min såg jag deras blickar.
En ung tjej skulle passera en ung kille för att kliva av.
Deras blickar möttes. Och de möttes igen. När hon passerat hans plats vred de huvudena mot varandra lite i smyg, en snabb blick.
Jag tjuvkikade faschinerat, undrade om någon skulle säga nåt. Men inte.
Deras dragning till varandra kändes så tydligt så luften vibrerade, men ingen tog steget.
Ångrar de sig nu?
Kommer de söka efter varandra på internet eller åka samma tåg samma tid tills kanske samma person dyker upp igen?
Spännande tankar.
Jag undrar hur det gick sen.

/Blomma, tjuvkikare

Kommentarer
Postat av: nettan

Oj va spännande...ja man undrar hur det gick..
Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback