Japansk smak

Imorrn blir det sushi.
Det svänger en del om fredagsmaten.
Ett tag trodde jag aldrig de skulle tröttna på tråkig, fettig mat från grillkiosken eller pizza.
Men nu är det sushi som gäller när mamsen får lön.

När JAG försökte få Hallon att prova sushi för några år sen var hon måttligt imponerad. Varför stoppa in en stooor tugga med ris i munnen med nån laxbit på för att sen knappt få igen munnen när man tuggade? Nä, inget för henne. Men när hon själv fått upptäcka det och munnen möjligtvis växt nån millimeter så är det plötsligt en favoriträtt. Smultron upptäckte det i ungefär samma ålder.

Vårt nya fredagsmys en gång i månaden är alltså:
Sushi och bubbelvatten. Så nyttiga är vi.
Sen åker godiset och chipsen fram...

/Blomma

Kommentarer
Postat av: nettan

Låter som att ni har en mysig fredagsmiddag
med sushi´n. Jag är väl den enda i Sverige över 35år som ej provat sushi än...och jag tycker inte det verkar så spännande heller -men det är jag det.
Du skriver bra, jag brukar läsa dina bloggar.
Sköt om dig och dina döttrar!

Postat av: Blomma

Kul att du läser.
Sushi kan man leva utan, men det är en kul och nyttigare variation på snabbmat tycker jag.
Sköt om dig du med!

2007-12-04 @ 23:09:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback