Flykttankar

Jag har sagt det förr, men nittonåringar är inte tänkta att bo kvar hemma.
Så påfrestande.
Så hänsynslöst beteende.
Så jobbigt, så JAG är på väg att flytta!
Men så var det väl inte meningen att bli?
HON skulle ju vilja flytta, precis lika mycket som hon ville när hon fortfarande gick i gymnasiet och inte hade någon inkomst.
De kommer nog tillbaka, flyttankarna.
Kanske jag måste vara jobbigare, kräva mer, men det är inte lätt!
Jag kan omöjligt vara lika jobbig hur mycket jag än försöker.
Blir bara själv ledsen och uppgiven, trots mitt glada hösthumör, men det finns gränser för vad man tål!

/Blomma

Kommentarer
Postat av: nettan

Jag har 4 barn och har redan börjat känna på
med 13åringen (kille)..dom ska bestämma allt,
vet allt, kan allt -tror dom..
sen har jag 4 tjejer...Oh my god!
Men vem har sagt att livet ska va en dans på rosor?!
Sköt om er..och tänk att om några år så har du inga barn hemma..en skön tanke nu kanske..men kan va en stor och jobbig omställning.
Kram

Postat av: Blomma

Oj oj, 4 tjejer! Eller var det en kille också? Iallafall har du nog att göra. Men kul också säkert.
Det kan nog bli en jobbig omställning om det går snabbt när de flyttar, men jag gissar att man hinner gå varann på nerverna innan så det känns bra när de flyttar. Vuxna barn hemma blir nog rätt påfrestande börjar jag märka.

2007-12-04 @ 23:15:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback