Afrodans ger hunger

Den här farsdagen har jag mest ägnat åt träning. Konstigt att bara träna och äta och träna och äta och så är dagen slut.
Det blev två pass. Ett vanligt medelpass i förmiddags och ett afropass på eftermiddagen. Hann steka pannkakor och stryka och hänga upp nya gardiner till Hallon däremellan.
Nu har jag äntligen duschat.
Så det är dags att laga middag.
Skulle vara trevligt att ha en kock hemma ibland. Så kunde jag göra något annat under tiden. Helst inte en som arbetar som kock för de orkar väl inte laga mat hemma sen, utan en kock-wannabe. En sån kunde komma hit och laga käk åt oss. Om jag städade under tiden varje gång kocken lagade mat så skulle vi ha det fantastiskt här hemma. Undrar varför inte mina kids städar när jag lagar mat? Måste försöka införa det. Fast det är inte lätt att införa något nuförtiden. Mina förslag röstas gärna ner med onda blickar och suckar och bortförklaringar att de hinner inte, har viktigare saker för sig. Som om inte jag har det? Fast man kan ju undra om jag har det när jag tränar bort en hel dag. Första passet med Hallon och andra passet med Smultron. Vad gör man inte för att ungarna ska komma iväg på träning? Tränar ihjäl sig själv? Nej då, det var nästan en vecka sen sist, så det behövde jag.

Nu ska jag själv ikläda mig kockrollen och svänga ihop nån fläskfilérätt i ett doftrus av söta frukter från nåt gammalt balsam jag var tvungen att ta slut på.

/Blomma

Kommentarer
Postat av: nettan

Vilken härlig text, du skriver bra!
Känner igen mig i detta med att det är svårt
få barnen att självmant hjälpa till.
Det blev fläskfile´ hos oss också.
Jag har heller ingen 'kock' som lagar mat..
vore underbart ibland.
Jag kommer att kolla din blogg ofta.
Sköt om dig.

Postat av: Blomma

Tack! Det är kul att få respons ibland. Det uppskattar jag!

2007-11-12 @ 19:32:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback