Nattliga äventyr

Klockan sju imorse vaknade jag av ett sms från Hallon, min yngsta dotter.
Hon meddelade att hon tänkte sticka till nån kompis.
Suck!
Då hade hon alltså aldrig gått och lagt sig.
Hade hon stannat kvar på festen hela natten?
Hade hon aldrig gått hem till kompisen som hon skulle sova hos?
Var hade hon egentligen hållit hus???
Såna funderingar dyker upp i huvet då.
Jag svarar tillbaka att hon ska åka hem nu!!!
Hon sms:ar att hon ska gå och äta pizza!!
Men då fick jag nog och ringde upp henne. För att inte störa Särbo, gick jag ut i hallen och ringde. Sa att hon skulle hem, men hon ville inte ge sig utan argumentationer. Samtidigt ser jag inget tecken på att storasyster Smultron kommit hem. Så jag kikar in i hennes rum. Ingen Smultron där! Kan alltså stanna kvar där inne och prata vidare med Hallon, och hon ger med sig och ska komma hem. Hon undrar om det går några nattbussar!!!!
Men lilla du, det är MORGON nu!!! Det går vanliga bussar, och tåg också för den delen.
Hon missade ett tåg, men var hemma runt åtta.

Men jag hade ju också upptäckt att Smultron inte kommit hem, så jag slängde iväg en sms-fråga: var är du?
Nu har det hänt förr att hon "glömt" att meddela var hon är pga olika anledningar, så jag var bara en aning orolig. GIck och lade mig ett tag, men hade ingen lust att sova, så jag gick upp igen.
Svar från Smultron: jag och kompis kommer hem snart.
Va?
Inte hon också?
Har ingen sovit i natt?
Ringde upp henne istället eftersom hon tydligen var vaken.
De hade visst råkat somna nånstans i stan (!!!), hon och kompisen, men nu skulle de snart hem till oss och sova.
Än har jag inte sett till dem.
One at home, two to go!!!

/Blomma


Kommentarer
Postat av: Christina W

Inte kul.... Känner med dig eftersom jag har tonåringar själv.

Postat av: klimakteriehäxan

Min kommentar till den här posten hamnade fel, liksom. Finns under "Dagens kap"! Det var väl de feta fingrarna som missade nån tangent eller så.

2007-05-06 @ 09:59:43
URL: http://www.klimakteriehaxan.blogspot.com
Postat av: Hallon

Hej!
Vad roligt att du bloggar om tonåringar. Min mamma skulle nog tycka det var roligt att läsa din blogg - och hålla med dig på många punkter.
Lycka till med Hallon och Smultron!
/Lisa

2007-05-06 @ 16:17:09
URL: http://hallon.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback