Klämskit(dag)

Ok, jag vet att det är klämdag. Varför finns såna?
Skolorna stängda.
Festande igår.
Men ska det vara så här verkligen:
Jag har ju jobbat, inte mycket att säga om det, självvalt.
Vaknade imorse, ingen Smultron hemma, inget sms, inget samtal, ingenting. Kul start på dagen!
Slängde iväg ett sms och ringde ett antal gånger innan jag gick in i duschen.
Sen några sms till hennes kompisar. En svarade direkt att hon inte var med igår. Nähä.
Fick tag på henne vid 10-tiden. Hon kvittrade och lät så glad, fast trött.  Sovit borta med kompisen. Ja men vad fint att du berättade det då!!! Jag vet, jag borde, sa hon med sammetslen röst. Ja, det borde du sa jag, med röstläge á la igelkottaskinn.
Jag gick lite tidigare, för det hände ändå inte så mycket idag.
Och kom hem till två skavfötters-sovande tjejer i soffan, Smultron och kompisen som aldrig svarade på sms:et .
TV:n var på utan ljud. Hmmm, varför då om de ändå sov?
De sover fortfarande.
Blääääähh!
Jag tror jag rymmer hemifrån!

/Blomma

Uppdaterat någon minut senare:
Men jag ändå glad!!!
För solen skiner och det är fredag!!!
Och hon lever ju ändå, skruttungen min!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback