Håll Sverige rent!

Någon hade picknick på gräsmattan strax utanför mig igår kväll.
Jag hörde inte ett ljud, men det är inget tvivel om att nåt hänt. De glömde plocka med sig skräpet!
Där ligger en filt, pizzakartonger, engångsgrill, många hopknycklade vintetror, plastpåsar, och något som ser ut som nylonstrumpbyxor.
Är det generationen som Mulle glömde som utnyttjat allemansrätten och mer därtill?
Det är dags att sätta alla barn i Mulleskola för att slippa sånt här framöver.
Och organisationen "Håll Sverige rent" borde börja synas igen tycker jag.
Kom igen! Plocka upp skräpet efter er ni som känner er träffade!
Man kan åtminstone rafsa ihop allt i en hög och försöka trycka ner i närmsta papperskorg. Det minsta man kan begära.

Håll Sverige rent!

/Blomma

Uppdaterat 070529:

Runt ett dygn måste skräpet legat kvar, men i måndags morse var det borta. Jag hoppas det var de som lämnat det som också plockat upp det efter sig. Då är ni förlåtna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback