Tatuera mera

-Mamma! Du borde göra nåt drastiskt med ditt liv, utbrast Smultron entusiastiskt.
Hon väckte min nyfikenhet så jag rusade dit och tittade undrande på henne.
-Ja, du borde tatuera dig! Vi kan tatuera oss ihop! Visst?!  Vi kan tatuera samma sak. Eller jag vet! Du borde ha en blomma på dig! Du gillar ju blommor.
Hela hennes ansiktet strålade, så jag ville inte släcka hennes låga totalt utan sa bara nåt i stil med: Jag har ju aldrig drömt om att tatuera mig direkt, vi kan väl göra nåt annat ihop? Typ, ta dykarcertifikat?
-Men mamma! Du skulle ha en liten blomma här på vristen. Det skulle passa dig!

Söta lilla gumman, vi kan prata om mycket numera, men ibland är vi inte riktigt på samma plan...

/Blomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback