Racermorsan försöker styra upp det

Vilken härlig dag!
30 grader enligt bilen, och det varmaste i solen idag var hemma hos mig 39 grader!!!
Helt galet!
Verkligen rätt dag att köra runt med bilen, men det är vad jag gjort mest hela tiden.
Köpt käk till studenten. Hittade inga fina vindruvor så jag lämpade av maten hemma i kylen och åkte vidare, skulle kolla lite kläder samtidigt, men dök på studentbuketter det första jag gjorde så jag slog till.
Smart!
Då var det ju bara att åka hem med blomman så den fick lite vatten.
Sen in till stan för att kolla parkeringsmöjligheter vid Smultron skola.
Hela stan var i kaos. Jag måste missat nån betydelsefull händelse. Typ nationaldagen?
Poliser styrde om trafiken till återvändsgränder och andra idiotiska vägar. Jag hittade till slut skolan men knappt hem igen!
Poliserna vinkade mig hit och dit.
Och jag körde vidare. Ibland kom jag tillbaka till samma poliser. Och de fortsatte vinka. Tur att tanken var fylld, säger jag bara. För både vilse i trafiken och utan bensin skulle varit liiite för jobbigt i värmen.
Jag hade iallafall varit förutseende och tagit med mig en vattenflaska. Det var bra. Då svimmade jag inte av vätskebrist.
- Men höll istället på att spricka av kissnödighet!
Kom på att jag måste ta en mycket mer alternativ väg än de små omvägar jag försökt med, så jag hamnade till slut i ett förortscentrum nära mig, växlade till mig en femma, hittade en toalett och kunde sen lugnt och fint gå förbi de nyss stängda affärerna.
Attans!
Men mataffären var öppen, så mat har jag köpt.
Men inga vindruvor. Inga nylonstrumpor till Hallon som tydligen har blekast ben i världen, ingen kofta till mig men jag oroar mig inte mycket över det och inga nya skor så jag sparade några kronor på det också!
Var ska jag hitta vindruvor nu då. Jag vägrar köpa de som börjat skrynkla sig, de är INTE goda. Tycker varken Smultron eller jag, möjligen ett ursvultet marsvin, men det lilla svinet har redan mat så hon klarar sig.
Nu är det VI som behöver mat. Vi som ska äta i flera timmar medan vi väntar på en student som åker runt på ett lastbilsflak och dricker ... saft?
Sen räknar vi med en öl- och champagnekladdig student som måste bege sig in i duschen för att sen kunna ta på klänningen igen, som hennes lilla mamma tagit med hem efter att studenten bytt om till studentflakskläder (=mina gamla jeansshorts, linne och foträta skor (nåja, inte högklackat iallafall)).
Jag hoppas hon håller sig nykter (ha ha ha! kan jag ju hoppas), eller iallafall på benen och i presentabelt skick!
Ja, så hon kan prata med släkt och vänner och vara trevlig och tacksam för att de kommit dit.
Hon ska INTE somna i soffan eller sitta och klippa med ögonen av utmattning.
Det ska jag se till, så jag hämtar henne här hemma efter hennes uppfräschade dusch och proppar i henne vad som kan behövas.
Jag gissar på en macka och kaffe. Nypa och klappa kinderna på henne så hon piggnar till (=ilsknar till).
SEN sticker vi till gästerna.
Japp.
Så får det bli.
Tror jag ja.
Fortsättniing följer...

/Blomma

Kommentarer
Postat av: Cathrin

Ja, nu är det dags. Vår tjej tar också studenten på fredag. 17 stockholms skolor tar visst studenten just på fredag så i stan blir det trångt. Åka in och titta har man knappast tid med. Nog är det väl tokigt med dessa flak. Och inte tala om kläderna som ska av och på. Många förmaningar om att komma hem i drägligt skick har det blivit så nu är det bara att hoppas att så blir fallet. Jag har ialla fall köpt ett sexpack med 50cl. VATTEN som jag tänker lägga upp på flaket för det kan behövas i värmen. Sen undrar jag om de får i sig någon mat? Fast där går gränsen, jag kan inte skicka med matsäck, nog skulle jag tycka det var bra om hon tryckte ner en macka innan alkoholen hamnar i magen.
Lycka till på fredag, ska bli kul att läsa hur det gick.

2007-06-07 @ 09:10:59
Postat av: Blomma

Bra idé med vatten!
Det jag köpa.
Lycka till själv!

2007-06-07 @ 11:05:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback