Välj själv säger Kay

Ska man bli glad när man väcks klockan 6 en söndagmorgon av en vrålande dotter som saknar sitt smink?
Ska man bli glad när det är höstväder i juli?
Ska man bli glad när balkongblommorna börjar invaderas av löss?

Ja, enligt Kay Pollack ska man kunna välja glädje själv!

Ok, jag försöker:
Det är söndag morgon och jag sover djupt men väcks med ett ryck av ett skrik om så oviktiga saker som smink.
Hur ska jag tänka då?
Hmmm, jaha ja, det var ju trevligt att hon överlevt natten, min förstfödda. Ingen plötslig död där inte. Ja, men det är ju positivt! Hon lever och är frisk. Det gör mig ju faktiskt glad. Ska jag glömma hennes hänsynslöshet då Kay?

Sen då, det blåser och stormar och jag ser inget som tyder på sommar.
Välj min glädje: Skönt att vi inte har översvämningar iallafall. Och nu börjar det klarna upp fast stormarna yr. Kanske mina bladlöss blåser bort?

Och lössen som invaderat blommorna? Vad kan överhuvud taget vara positivt med det?
Sån fantasi har jag inte, Kay.

Lite mer positiv blev jag nog ändå. Men bara lite.

/Blomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback