svammel

Idag kom jag också iväg på träning. Andra gången den här veckan.
Börjar känna mig rätt sund.
Hann med en rätt ordentlig promenad också med min goda vän och granne.
Vi går och vi går.
Och snackar om lite av varje. Ganska mycket om ungarna blir det.
De där slöfockarna man ibland kan se spår av här hemma.
Ofta smuliga, smutstvättiga, kylskåpstömmande spår.
Och de skitungarna gör man vad som helst för!
Jag undrar om de fattar det...

Och hemma sover tonårsdottern. Dag som natt.
Utom just igår eftermiddag när hon fejade på och höll sig vaken.
Hon laddar väl till helgen! Då vill hon knappast sova minsann!
Nej då! Hon ska nog göra stan osäker.

Hallon är på semester med sin pappa i några dar.
Och Smultron sover som sagt.
Så jag roar mig på egen hand.
Med träning och blomvattning av de toktörstiga blommor jag omger mig med.
Varma dagar vattnar jag 15 liter i balkongblommorna!!
Men de är fina. Jag såg just att det kommit små lilagula physalisblommor. Fast de såg ut att sova. Jag ska fota dem i dagsljus nån dag.

/Blomma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback